joi, 17 iulie 2014

Joc Mikado - DIY

Salut.

Acum doua zile ma aflam, impreuna cu baietelul meu cel mare, intr-un magazin de jucarii... Ochii mi-au cazut pe un joc de Marroco / Mikado, care mi-a amintit din copilarie... Nu mi-a venit sa dau 30 si ceva de lei pe cateva betigase de lemn colorate (pur si simplu din principiu), asa ca m-am hotarat sa il fac eu insami, impreuna cu el, bineinteles (ii place tare mult sa se implice in tot felul de proiecte, de la confectionarea de felicitari, jocuri, pana la gatit)...
E tare simplu de facut - aveti nevoie de 41 de bete de frigarui - de preferat ascutite la ambele capete (ajuta in timpul jocului, pentru a ridica batul apasand pe capat).
Betele trebuie sa fie dupa cum urmeaza:

Nume
CuloareValoareNumar de betigase
Mikado
albastru20 p           1
Mandarin
galben / negru - o dunga galbena lata pe mijloc si doua dungi negre subtiri pe capete 10 p                5
Bonzen 
portocaliu, cinci dungi 5 p             5
Samurai
verde, trei dungi3 p          15
Kuli   / Worker
rosu, doua dungi2 p           15

Eu am folosit carioci normale, pentru colorarea betelor si am de gand sa le iau cu mine in concediu. :)

Cum se joaca:
Betele se strang in mana, tinand-o in asa fel incat sa atinga masa. Prin eliberarea acestora, ele se imprastie intr-o gramada circulara.

Jucatorii trebuie sa ridice betele, unul cate unul, fara a misca sau atinge alte bete. Acestea pot fi ridicate cu mana sau apasand pe unul din capete sau ajutandu-se de alt bat.
Un jucator poate ridica bete unul dupa altul, atata timp cat nu a miscat sau atins alte bete. In acest caz, vine randul jucatorului urmator. Cand toate betele au fost ridicate, se calculeaza scorul tuturor, iar jucatorul cu cel mai mare scor castiga.

Puteti gasi online tot felul de alte reguli adaptate sau vi le puteti face voi insiva.
De exemplu, castigatorul poate fi doar cel care are cel putin cate un bat din fiecare categorie. Oricum ar fi, jocul te tine atent si ajuta si copiii sa isi dezvolte calmul si dexteritatea.

Un weekend placut sa aveti,

Crisstina





















































2 comentarii:

  1. Maroco - asa ii stiam eu numele cand eram copil. Unul din jocurile copilariei mele de la bloc pe vremea... cand era frig in casa si parintii suplimentau caldura cu un resou in mijlocul camerei. Aveam unul cumparat cu bete de plastic. L-em stricat incercand sa incalzesc plastilina deasupra resoului ca s-o pot modela. Nu se incalzea plastilina, cat se indoiau betele jocului de la caldura.
    Nu mai stiam punctajul. Multumesc ca l-ai pus. O sa le dau si eu fetelor sa-si faca unul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu placere, ma bucur ca mai exista si alte persoane care apreciaza jocul asta. De Maroco il stiam si eu (de fapt, am si scris in corpul textului ambele denumiri), dar vad ca in prezent se gaseste sub numele de Mikado... Oricum ar fi, si mie imi trezeste amintiri frumoase... :)

    RăspundețiȘtergere